26 maart 2019

CDA in gesprek met Reuring Noordwijk

Afgelopen maandagavond 25 maart zijn Theo, Jan, Marie-Alin en Sebastiaan namens de CDA fractie op bezoek geweest bij Reuring om eens te praten over deze organisatie en de mogelijkheden van deze organisatie.

Reuring is een organisatie voor kwetsbare inwoners van Noordwijk. Iedereen is welkom van jong tot oud. Reuring verzorgt leuke activiteiten zoals een bingo, creatieve workshops, sportactiviteiten en kookworkshops. Dit soort activiteiten haalt mensen uit hun isolement.

Het was een fijn gesprek waarbij duidelijk is geworden dat Reuring een belangrijke maatschappelijke functie vervult. Ook is duidelijk geworden dat Reuring tegen een aantal (financiële) beperkingen aanloopt. Zo organiseert Reuring een keer per week een gezamenlijke maaltijd voor eenzame mensen. Helaas dreigt dit nu te verdwijnen door financiële beperkingen. Het CDA gaat hier aandacht voor vragen. Alle mensen tellen immers mee in onze samenleving.