29 april 2017

John van der Slot benoemd als nieuw burgerraadslid

Tijdens de raadsvergadering van donderdag 20 april is John van der Slot benoemd als nieuw burgerraadslid voor het CDA. Met de komst van John is de CDA fractie weer op volle sterkte. Hij zal zitting nemen in de commissie Ruimte en Wonen.

John (1961) beschikt over ruime ervaring en kennis op het gebied van ruimtelijke ordening die hij graag op de commissie wil overbrengen. Samen met zijn neef runt hij een bloembollenkwekerij in diverse bolbloemen en snijhyacinten voor de broei. John is altijd bestuurlijk actief geweest in Noordwijkerhout. Zo is hij tien jaar voorzitter geweest van de KAVB kring Bloembollenstreek en had hij zitting in het landelijk bestuur van de KAVB. Hij is een fervent supporter van VVSB, en doet hij aan hardlopen en tennissen.

John zal zich als commissielid inzetten om een bijdrage te leveren aan het wonen, recreëren en ondernemen in een vitaal dorp, met behoud van het karakteristieke bloembollenlandschap rondom Noordwijkerhout waardoor ons dorp zo’n mooie plek is om te wonen: tussen de grote steden, overal dichtbij en toch een landelijk gevoel. Dit gevoel dienen we ook zien te behouden met elkaar in de toekomst. Overige belangrijke onderwerpen waar John zich voor wil inzetten is de vernieuwing van sportpark De Boekhorst, de mogelijke bestuurlijke fusie met Noordwijk, goede scholing voor de jeugd, het tegengaan van de verrommeling in ons dorp door volkstuintjes en oude kassen, en het aantrekkelijker houden van ons dorp voor bedrijven om zich hier te vestigen zodat dit werkgelegenheid schept voor onze inwoners.