03 april 2017

Scootmobielen weer in duinen

Naar aanleiding van het onderzoek vorig jaar in deze krant naar de toegankelijkheid van scootmobielen in Noordwijkerhout-De Zilk, kwamen er diverse klachten op het verbod in de Amsterdamse Waterleiding Duinen op scootmobielen, die begeleid worden door een fietser. Uiteraard een enorme domper voor scootmobiele natuurgenieters die niet zonder begeleiding kunnen. Daarop hebben we bezwaar gemaakt bij het bestuur van de Amsterdamse Duinwatering. Resultaat is dat scootmobielen met begeleiding weer zijn toegestaan. Hiervoor dient u wel in het bezit te zijn van een vergunning. Deze kunt u aanvragen bij de Oase in Vogelenzang (neem een legitimatie en een pasfoto mee).  Wij wensen u weer vele plezierige ritjes door de Waterleidingduinen.

Ook kwamen er uit het onderzoek van vorig jaar klachten van scootmobielrijders over de toegankelijkheid in sporthal De Schelft, vooral bij een bezoek aan de fysiotherapeut. Sinds kort is het mogelijk om via een alarmknop bij de nooduitgang naar binnen te gaan. Deze ingang brengt de cliënt direct bij de behandelkamer van de fysiotherapeut, die zich daarachter bevindt. Een kleine aanpassing, dient een groot gemak.

Piet Pennings, CDA