Waar komt je interesse in de politiek vandaan?
Ik heb het niet van een vreemde. Mijn vader, Dorus de Jong, is jarenlang raadslid en wethouder geweest in Noordwijkerhout. Er waren veel discussies thuis, doch een eigen mening werd gewaardeerd. Wat hij ons in ieder geval heeft meegegeven is dat een ieders inzet voor de gemeenschap er toe doet, hoe klein of hoe groot dan ook. Zelf ben ik 15 jaar lid geweest van het CDA-bestuur, waarvan ca. 5 jaar als voorzitter.

Welk onderwerp staat na uw verkiezing vanaf dag 1 op de agenda?
De voorzieningen om goede zorg en welzijn, voor jong en oud, op peil te houden.

Wat is de kracht van Noordwijkerhout en De Zilk?
Beide dorpen zijn echte gemeenschappen, ieder met een sterk verenigingsleven. Alle verenigingen en de mensen die er lid van zijn, vormen het fundament voor onze gemeente. En natuurlijk het carnaval en de kermis.

Wat is de meerwaarde van het CDA binnen de gemeenteraad?
De meerwaarde is de afgelopen 4 jaar meer dan eens gebleken. Hoewel we in de oppositie zaten hebben we een eigen geluid laten horen. Een geluid voor alle inwoners. Als de coalitie geen onnodige verhoging wil van de OZB, komt deze er wel. Het CDA heeft dit tegen willen houden. Als de  coalitie geen bollenstad wil, zegt het CDA, dat we ook geen bollen-industrieterrein willen. Ook zette het CDA zich in voor een buurthuis in ons centrum. Lees ons verkiezingsprogramma: “”Noordwijkerhout Dichtbij”.

Wat is uw favoriete plekje in Noordwijkerhout of De Zilk?
Dat is onze woning aan De Vlashoven, toevallig wel in Noordwijkerhout! Ik heb altijd graag aan sport gedaan en doe dat nu nog steeds, dus andere favoriete plekken: het voetbalveld, de sporthal, het strand en het mountainbike-pad in duin.