28 januari 2022

Veilig van A naar B op de fiets

Op 27 januari heeft de CDA-fractie van harte ingestemd met het fietsplan “Gelukkig op fiets”. Het fietsplan geeft op uitstekende wijze weer hoe binnen de gemeente en regio fietsen en fietsplezier veiliger, makkelijker en comfortabeler gemaakt kan worden.

"Bij het fietsenplan zit een goed doordacht uitvoeringsplan, waarbij diverse locaties genoemd worden die de komende jaren verbeterd zullen worden", aldus woordvoerder Edward de Lanoy. Hoewel er enige discussie ontstond over welk fietspad of welke route als eerste zou moeten worden aangepakt, is de CDA fractie blij dat de prioritering niet politiek gestuurd wordt, maar overgelaten wordt aan het college en de deskundigen. Het bleek dat sommige gevaarlijke punten al in voorbereiding zijn, waardoor het CDA er alle vertrouwen in heeft dat de uitvoering snel ter hand wordt genomen.