07 juni 2017

Heimwee naar blauwe zones

Parkeerbeleid Rijswijk had weer een prominente plek op de agenda van de raadsvergadering van dinsdag 6 juni jl.

'Het is geen geheim dat we de blauwe zones terug willen', aldus Johanna Besteman. Zeker ook toen bleek dat dit wel kan binnen een gefiscaliseerd systeem. Het blijft dan ook een grote wens! Het CDA heeft altijd tegen het huidig parkeerbeleid gestemd, maar nu het er eenmaal is, grijpen wij uiteraard elke mogelijkheid aan om het huidige systeem waar mogelijk te verbeteren.

Het college komt nu, nav CDA/PVDA motie "Blauwe zone terug", met een voorstel van een nultarief in de reductiezone. Echter is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Nultarief betekent toch naar de automaat om je kenteken in te voeren?! Het blijft verwarrend en complex.

CDA Rijswijk zal iig haar strijd voor een burgervriendelijk en fatsoenlijk parkeerbeleid niet 'parkeren'.