09 maart 2017

Jongerengemeenteraad

Op donderdag 9 maart bezochten 18 studenten en een docent van Lentiz MBO Greenport uit Naaldwijk de Rijswijkse gemeenteraad, dit in het kader van een schoolopdracht. Docent en studenten hadden in de lessen eea al kunnen voorbereiden maar om echt een goed beeld van het werk van raadsleden in de gemeenteraad te krijgen, kropen de studenten donderdagmiddag in de huid van raadsleden. De studenten werden verdeeld in 4 groepen. Deze 4 groepen vormden de gemeenteraad. De opdracht was om zelf keuzes te maken bij de verdeling van gemeenschapsgeld en dit ook te beargumenteren. Ook moest men andere 'raadsleden' zien over te halen om samen te werken en/of coalities te sluiten. CDA-raadslid en tevens Tweede Kamer kandidaat-lid Johanna Besteman was gelukkig aanwezig om de 'raadsleden' gevraagd en ongevraagd van advies te voorzien.