28 juni 2017

Ouderen hebben de toekomst

Wat het CDA Rijswijk en de PvdA Rijswijk betreft hebben niet alleen jongeren, maar ook senioren de toekomst.

De overheid vraagt hen immers dringend langer zelfstandig te blijven wonen en daarbij het liefst al hun benodigde zorg zelf te organiseren. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Dit beleid is inmiddels door de landelijke politiek ingevoerd en zal door de lokale politiek uitgevoerd moeten worden. Maar die lokale politiek heeft echter lang niet altijd alle antwoorden op de vragen die dit met zich meebrengt. Zo blijkt ook in ons geliefde Rijswijk.

Want de vraag hoe we deze ouderen dan kunnen ondersteunen en faciliteren blijft te vaak onbeantwoord. De lokale politiek wijst vaak al snel naar vrijwilligers en mantelzorgers voor de broodnodige ondersteuning, en als het gaat om wonen wordt direct naar de woningcorporaties gekeken.

CDA Rijswijk en PvdA Rijswijk zien dit duidelijk anders, de lokale politiek heeft hierin wel degelijk een rol, een hele belangrijke rol zelfs als het aan ons ligt! Zeker in een gemeente als Rijswijk. Een pleidooi voor actie dus.