03 januari 2017

Tijdstip plaatsing parkeerautomaten al langer bekend

Terwijl alle Rijswijkers die een auto bezitten op hun achterste benen staan, omdat alles nog niet goed geregeld is voor wat betreft het nieuwe parkeerbeleid in Rijswijk, hebben goede verstaanders al aangegeven dat de maand januari door de gemeente al langer als een overgangsmaand zou worden gezien.

De gemeenteraad is door het college al op 5 december 2016 geinformeerd dat de plaatsing van de parkeerautomaten en bebording in de eerste weken van januari zou plaatsvinden. Desondanks werden de bewoners van Rijswijk gevraagd om parkeervergunningen voor 1 januari 2017 aan te vragen en daartoe zelfs openingstijden van loketten extra ruim te laten plaatsvinden.

Verschillende mensen leggen de schuld neer bij het college en zeggen dat de Rijswijkse bewoners door hen niet goed zijn voorgelicht. Anderen leggen de fout neer bij de raadsleden die wellicht de alinea over de ruimere periode van plaatsing over het hoofd hebben gezien.

Hoe dan ook, de gemeente zal niet volledig kunnen handhaven wanneer parkeerpalen nog niet zijn geplaatst. Het is dan ook de verwachting dat de gemeente pas in februari klaar zal zijn met de plaatsing van de parkeerautomaten en het verwijderen van de blauwe zones, waarna handhaving op het nieuwe parkeerbeleid pas zal plaatsvinden.

CDA Rijswijk houdt het nieuwe parkeerbeleid uiteraard op haar netvlies...