20 september 2017

Zet inwoners niet buitenspel !

Burgerparticipatie komt in Rijswijk nauwelijks van de grond. Dit blijkt uit de rapportage "Vol goede wil...Inzicht in de aanpak van burgerparticipatie in Rijswijk" van de Rekenkamer.

Inwoners van Rijswijk willen en moeten meer betrokken worden bij het bestuur van de stad. Ook de gemeentelijke organisatie, het college en de raadsleden geven aan burgerparticipatie van essentieel belang te vinden.

Om te borgen dat de gemeente Rijswijk, het college en de raadsleden nu ook daadwerkelijk met burgerparticipatie aan de slag gaan, heeft het CDA een amendement ingediend. In dit amendement vragen wij om burgerparticipatie standaard te borgen in ieder beleidstraject en om participatiedoelen en -waarden vast te stellen voor het einde van 2017.

Zo willen we borgen dat burgerparticipatie structureel op de kaart wordt gezet en hier samen met de inwoners van Rijswijk ook daadwerkelijk mee aan de slag wordt gegaan. Het amendement wordt overigens in de raadsvergadering van 21 september besproken. U komt toch ook?

Wilt u met ons in gesprek over de burgerparticipatie in Rijswijk, dan maken wij daar graag tijd voor. Neemt u gerust contact op met Johanna Besteman op 06- 21620909 of via [email protected]