Bij het CDA Rotterdam geloven we sterk in het verbinden van de politieke agenda met de gemeenschappen die we dienen. Daarom hebben we het Kerkenpad in het leven geroepen, een maandelijkse activiteit waarbij we een kerk in Rotterdam bezoeken. Dit initiatief, dat valt onder ons bredere concept "Van de Raad naar de Straat", stelt ons in staat om ons te wortelen in de gemeenschappen, te luisteren naar de zorgen van onze inwoners en te begrijpen wat er echt speelt.

Waarom het Kerkenpad?

Het Kerkenpad biedt ons de mogelijkheid om direct in contact te komen met de diverse gemeenschappen van Rotterdam. Kerken zijn vaak meer dan alleen plaatsen van aanbidding; ze zijn centra van gemeenschap, steun en activiteit. Door deze bezoeken krijgen wij waardevolle inzichten in de kwesties en uitdagingen die leven binnen verschillende wijken en gemeenschappen.

Sinds de start van het Kerkenpad hebben we al meer dan 20 kerken bezocht. Elk bezoek brengt nieuwe perspectieven en ideeën naar voren, en helpt ons om ons beleid beter af te stemmen op de behoeften van de mensen die we vertegenwoordigen.

Doe Mee met het Kerkenpad!

We nodigen alle inwoners van Rotterdam uit om deel te nemen aan het Kerkenpad. Of u nu actief bent binnen een kerkgemeenschap, of simpelweg betrokken wilt zijn bij uw wijk, uw stem en ervaringen zijn van onschatbare waarde voor ons.

Wilt u dat wij uw kerk bezoeken? Heeft uw kerkgemeenschap specifieke zorgen of problemen die u met ons wilt delen? Meld u aan voor het Kerkenpad of deel uw ervaringen en vragen via het onderstaande formulier. Wij kijken ernaar uit om samen met u te werken aan een beter Rotterdam.

Door samen te werken en naar elkaar te luisteren, kunnen we de uitdagingen van vandaag aangaan en bouwen aan een sterkere, meer verbonden toekomst voor Rotterdam. Het Kerkenpad is onze manier om ervoor te zorgen dat de stem van elke gemeenschap gehoord wordt in de gemeenteraad. Doe mee en maak het verschil!

Monica Lemus de Millroy