Wij vinden het erg belangrijk dat gezinnen graag in Rotterdam wonen. Dat betekent dat de stad hard moet werken aan de leefbaarheid van wijken en een…
Het stijgende gebruik van de fiets wil het CDA bevorderen. Door betere bewegwijzering en goede stallingsmogelijkheden bij (metro)stations,…
De waterbus, de Aqualiner en alle huidige veren staan niet ter discussie. Verdere uitbreiding van dit netwerk is financieel gezien helaas niet…
Wij willen dat het aantal gevaarlijke kruispunten (de zogenaamde 'black spots') in Rotterdam binnen twee jaar minstens halveert.
De ontsluiting van Pernis en Rozenburg moet beter, met aandacht voor mobiliteit voor ouderen en veilig uitgaan van jongeren.
De cultuursector is vaak afhankelijk van subsidies om activiteiten breed toegankelijk te maken voor het Rotterdamse publiek. Teveel subsidies kunnen…
Het CDA wil dat Rotterdam een aantrekkelijke stad is met een bruisende culturele sector. Het cultuurbeleid moet dan ook aansluiten bij zowel de…
Het CDA wil het ondernemerschap in de cultuursector bevorderen door goede randvoorwaarden als huisvesting te creëren. Extra subsidie is hier niet de…
Wij zijn voorstander van nauwe samenwerking met de 24 gemeenten in de zogenoemde Metropoolregio Rotterdam - Den Haag op de terreinen van mobiliteit,…
Aan mensen met een publieke functie worden hoge eisen gesteld op het gebied van integriteit. Daarnaast moet men van onbesproken gedrag zijn, wat ieder…
De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.