17 september 2024

Jan Stallinga beëdigd als raadslid voor het CDA Wassenaar

Wassenaar is een groene oase die het nieuwe Raadslid Stallinga in veel opzichten doet denken aan zijn jeugd in de prachtige omgeving van Arnhem. De studie economie aan de Erasmus Universiteit bleek een uitstekende basis te zijn voor zijn carrière in het (internationale) bankwezen. Zijn werkervaring, inclusief vele (bank)crises, leerde hem het belang van gezonde buffers en ethiek. Waardevolle lessen die ook van toepassing zijn op onze gemeente.

Het beroepsleven bracht hem naar Wassenaar, waar hij samen met Annelies graag fietst en geniet van de Hollandsche Duinen. “Het rijke en actieve verenigingsleven onderscheidt Wassenaar van de anonimiteit van een grote stad,” zegt hij. Hier voelt hij zich thuis. Zijn jarenlange voorzitterschap van de Wassenaarse Oranje Vereniging, het eerdere partijvoorzitterschap van het CDA Wassenaar, en zijn langdurige (bestuurlijke) inzet voor de Rotary, zowel lokaal als provinciaal, hebben hem overtuigd van de relevantie van vrijwilligersstructuren voor sociale samenhang.

“De overheid dient als schild voor de kwetsbaren. Gelijktijdig kan ook de burger zelf een betekenisvolle bijdrage leveren aan het welzijn van iedereen”, stelt hij.

Het CDA Wassenaar is bij uitstek de niet-populistische volkspartij die deze dubbele verantwoordelijkheid begrijpt en daarop een appèl doet.