15 juli 2024

CDA Zoetermeer lanceert Ingeborg Ter Laak Fonds voor lokale saamhorigheid

CDA Zoetermeer heeft zaterdag 13 juli het Ingeborg Ter Laak Fonds gelanceerd, een nieuw initiatief dat lokale saamhorigheid en gemeenschapsprojecten in Zoetermeer ondersteunt. Dit fonds, geïnitieerd door voormalig wethouder Ingeborg ter Laak, werd onthuld tijdens een bijeenkomst waar ook het politieke jaar werd afgesloten en Véronique Frinking werd verwelkomd als nieuwe wethouder.

Het Ingeborg Ter Laak Fonds is opgericht om financiële steun te bieden aan projecten en initiatieven die de sociale cohesie in Zoetermeer versterken. Het fonds richt zich op activiteiten die bijdragen aan het welzijn van de inwoners en de gemeenschapszin bevorderen.

Trots

Hemin Hawezy, secretaris van CDA Zoetermeer, sprak zijn trots uit over dit nieuwe initiatief. "Met grote trots nemen we als CDA Zoetermeer dit fonds in ontvangst," zei Hawezy. "Het Ingeborg Ter Laak Fonds zal een blijvende, positieve impact hebben op het dagelijks leven van onze inwoners. We zijn dankbaar voor Ingeborg's visie en inzet om saamhorigheid binnen onze stad te bevorderen."

Het fonds bevordert lokale saamhorigheid

Afscheid en welkom

Tijdens de bijeenkomst werd afscheid genomen van Ingeborg ter Laak, die haar loopbaan voortzet als Europarlementariër. Ter Laak heeft veel betekend voor Zoetermeer en haar overstap naar het Europees Parlement wordt gezien als een erkenning van haar inspanningen en toewijding. Véronique Frinking werd verwelkomd als nieuwe wethouder. "We hebben er alle vertrouwen in dat Véronique met haar deskundigheid en toewijding deze belangrijke rol met succes zal vervullen," aldus Hawezy. "Haar ervaring en frisse kijk zullen bijdragen aan het verdere succes van ons bestuur."

Blijvende erfenis

Het Ingeborg Ter Laak Fonds symboliseert een blijvende erfenis van Ter Laak’s toewijding aan de gemeenschap. Door dit fonds worden lokale initiatieven gestimuleerd en ondersteund, wat bijdraagt aan een sterker en hechter Zoetermeer. "Dit mooie gebaar benadrukt de waarde van saamhorigheid en gemeenschapszin, kernwaarden waar het CDA voor staat," voegde Hawezy toe.

Oproep aan lokale initiatieven

CDA Zoetermeer moedigt lokale verenigingen, organisaties en initiatiefnemers aan om hun projecten in te dienen voor mogelijke financiering door het Ingeborg Ter Laak Fonds. Voor meer informatie en om projecten in te dienen, kunt u contact via de mail: [email protected].