23 augustus 2016

CDA stelt vragen over Noordscheschut

Het CDA in Hoogeveen heeft schriftelijke vragen ingediend over het opknappen van het dorp Noordscheschut. Directe aanleiding voor de vragen is de recente wateroverlast. Maar ook gesprekken over het opknappen van het hart van het dorp en klachten over de stoepen in het dorp spelen mee.

‘De belangrijkste straat in het dorp, Het Zwarte Dijkje, heeft dit jaar na flinke regenbuien al twee keer blank gestaan,’zegt CDA-raadslid Peter Koekoek, ‘wij willen weten of het college van plan is daar iets aan te gaan doen’. Volgens Koekoek wordt er bovendien al jaren gesproken over het opknappen van het hart van het dorp, rond de winkels. In die gesprekken lijkt maar weinig schot te zitten. ‘Daarnaast bereiken ons steeds vaker klachten over slordige stoepen en horen wij over struikelpartijen door scheef liggende tegels’, voegt de CDA’er toe. Al met al genoeg reden om aandacht te vragen voor dit dorp, zo vindt de CDA-fractie.

Het CDA vraagt in haar vragen hoe urgent de aanpak van de wateroverlast is en hoe het college de staat van de stoepen beoordeelt. Daarnaast wil het CDA van het college weten hoe de gesprekken met inwoners over het opknappen van het dorpshart vorderen en of er al concrete plannen zijn om deze punten aan te pakken.

23-08-2016

Peter Koekoek