08 juli 2024

Afscheid commissielid Sigrid Mulder

De gemeenteraad heeft op 8 juli afscheid genomen van Sigrid Mulder, commissielid voor het CDA Hattem. Sigrid was fractielid voor de christendemocraten sinds 2019 en commissielid sinds 2021. Als commissielid was zij woordvoerder op het gebied van sociale zaken en samenleving. Sigrid heeft ervoor gekozen om haar politieke werkzaamheden neer te leggen omdat zij zich meer aandacht wil hebben voor haar jonge gezin en haar werk als fondsenwerver bij Medair Nederland.

Sigrid werd bij haar afscheid toegesproken door CDA-raadslid Robert Klaassen. Klaassen roemde Sigrids inzet voor de Hattemse samenleving: ‘’Toegankelijkheid – het uitgangspunt dat iedereen mee moet kunnen doen in onze maatschappij – was  voor jou een belangrijke rode draad in jouw commissielidmaatschap. Je hebt je met verve ingezet voor onze lokale verenigingen en musea. Eén van de concrete resultaten die je bereikte was de lobby richting de provincie voor steun voor onze musea tijdens de coronacrisis.’’ Namens de CDA-fractie en de hele raad bedankte Klaassen het afscheidnemende commissielid voor haar inzet voor Hattem.

Sigrid, in terugblik op het commissielidmaatschap: ‘’Met veel plezier ben ik commissielid geweest in een hele fijne fractie. Uiteindelijk komt het beste niet voort uit wet- en regelgeving, maar uit de inwoners van Hattem zelf. De verenigingen, maatschappelijke initiatieven… er gebeurt zoveel moois in Hattem! Aan de lokale politiek de taak om dat te blijven aanmoedigen!’’

Voorzitter Henberto Remmerts is dankbaar voor Sigrids inzet in de afgelopen vijf jaar. ‘’Sigrid was een beetje ons sociale geweten: het ging haar in de politiek vooral om de mensen zelf – voor hen doen we het immers. Dat is de les die we van Sigrid meenemen naar de toekomst.’’