Trots
Het CDA is trots op de focus die dit college legt op werkgelegenheid en het economisch perspectief voor onze provincie. Marjan Heidekamp: "Op alle mogelijke manieren wordt ondernemerschap en innovatie gestimuleerd, met subsidies, kredietmogelijkheden, fondsen, praktijkscholen en promotie." Ook heeft Heidekamp het de TopDutch campagne benoemd: "De TopDutch-campagne is een ronduit fantastisch initiatief van gedeputeerde Brouns! Nooit eerder heb ik op zo treffende wijze de kracht en pracht van onze provincie en de noordelijke regio verwoord gezien. En die campagne krijgt steeds weer een vervolg die nieuwsgierig maakt naar de kansen van ons gebied."
"We zijn nu halverwege de collegeperiode, en het college komt meer en meer op stoom."
Kansen pakken
Volgens Heidekamp is actie alleen vanuit het college is niet genoeg; "Uiteindelijk moeten bedrijven en inwoners zelf aan de slag met de geboden kansen. Gisteren was er nog goed nieuws dat er met provinciale steun bedrijfsscholen worden opgezet om werklozen op te leiden in de techniek. Minder werkloosheid en het tekort aan technisch personeel wordt weggewerkt."
Heidekamp vindt dit nog steeds broodnodig. Afgelopen zaterdag nog stond in het Dagblad van het Noorden dat juist Groningen en Drenthe het minste geprofiteerd hebben van het economisch herstel. De werkgelegenheid is maar licht gegroeid. "De extra focus van het college is en blijft dus van groot belang voor Groningen.", aldus Heidekamp.
Het CDA roept alle Groningers op om werk te maken van Groningen!