06 juni 2024

Op de goede weg

Op de goede weg met een hoopvol verhaal

Beste CDA-vrienden,
De voorlopige uitslag voor de Europese verkiezingen gisteravond is voor onze partij een prachtige opsteker. Hoewel we in de exitpoll een zetel inleveren, hadden we deze uitslag een paar maanden geleden niet durven hopen. Zondag weten we de definitieve uitslag.
We hebben een mooie campagne achter de rug onder aanvoering van onze lijsttrekker Tom Berendsen. Hij heeft de afgelopen weken weer laten zien hoe het CDA van nu eruitziet: degelijk, op de inhoud, met respect voor de ander en met een hoopvolle, christendemocratische boodschap.
Met veel plezier heb ik ook de campagnes van de andere kandidaten op de lijst gezien. De energie, creativiteit en de toewijding aan onze partij waren prachtig om te zien.

In november heeft 3,3% van de kiezers die een stem heeft uitgebracht op onze partij gestemd. Hoewel de opkomst lager was dan in november, is een aandeel van 9,7% bij deze uitslag heel hoopgevend. De koers die we hebben ingezet krijgt hiermee een flinke steun in de rug. We merkten dat de afgelopen weken al op straat. En ook in onze partij hebben we de positieve energie weer weten aan te boren.
We hebben nog een flinke weg te gaan. Deze positieve beweging moeten we met elkaar vasthouden. De ingezette koers moeten we verstevigen door ons verhaal voor een fatsoenlijk land verder uit te werken en concreet te maken voor de grote vraagstukken van deze tijd. Daar zijn we druk mee bezig. Wij als fractie in Den Haag, Tom met zijn team in Brussel en natuurlijk alle andere CDA’ers die zich met al die energie inzetten voor onze partij.

Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor het campagnevoeren. Onze campagneleider Jo-Annes de Bat, onze kandidaten, alle medewerkers van Tom, het partijbureau en de fractie, maar vooral ook al onze vrijwilligers die onvermoeibaar borden hebben opgehangen en flyers hebben uitgedeeld.
In lastige tijden zijn veel leden het CDA trouw gebleven en zich steeds opnieuw blijven inzetten. Daarnaast hebben we al veel nieuwe leden mogen verwelkomen en zijn er CDA’ers opnieuw lid geworden. Daar zijn we heel erg blij mee.
Het CDA bestaat uit en dankzij onze leden en vertegenwoordigers. Het is me de afgelopen tijd nog weer eens duidelijker geworden: wat een prachtige club betrokken en lieve mensen is het CDA! We gaan met een hoopvol verhaal op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen in 2026.

Hartelijke groet,

Henri Bontenbal