Werk is belangrijk. Helaas valt een grote groep mensen nu tussen de wal en het schip. De sociale werkplaats werd een aantal jaren geleden zwaar afgebouwd. Medewerkers van de sociale werkplaatsen zouden een plaats moeten vinden in het bedrijfsleven. Al snel bleek dat mensen die niet meer in aanmerking kwamen voor een baan bij een sociale werkplaats in de bijstand belandden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Er staan nu te veel mensen aan de kant. De kansen op werk voor mensen met een beperking zijn te laag. Dit vraagt ook inzet van bedrijven. Wij willen bedrijven die medewerkers van de sociale werkplaats aannemen daarom met subsidie helpen.

Het CDA steunt ook het plan om met geld van het Nationaal Programma Groningen (NPG) van het werkbedrijf van BWRI een sociaal ontwikkelbedrijf te maken. Mensen kunnen in een ontwikkelbedrijf werkervaring opdoen, zodat ze daarna bij een andere werkgever aan de slag kunnen.