10 februari 2017

Blijverslening wordt onderzocht na oproep CDA!

Donderdagavond 9 februari was de besluitvormende behandeling van de Dongense Woonvisie. Wat het CDA betreft een goed stuk waar we de komende jaren mee vooruit kunnen. Het CDA is er erg blij mee dat de blijverslening gaat worden onderzocht, zoals het CDA al in november 2016 had aangegeven. Door de blijverslening wordt het mogelijk voor senioren om door middel van een lening hun woning aan te passen, zodat de senioren gewoon thuis kunnen blijven wonen.

Ook is het CDA verheugd met het doorzetten van de starterslening. Fractielid Annemarie van Eenennaam:"Naast ouderen zijn de jongeren/starters voor het CDA een belangrijke speler op de woningmarkt waar aandacht aan geschonken moet worden. Door de starterslening wordt het voor deze groep makkelijker om een passende woning te kopen én daarmee in Dongen te blijven". Wel houdt het CDA zorgen voor wat betreft de afwezigheid van afspraken met de woningbouwcorporatie en projectontwikkelaars over senioren.

Naast deze punten heeft het CDA tijdens de raadsvergadering twee voorstellen mee ingediend over het verduurzamen van de nieuwe en bestaande Dongense woningen. Beide voorstellen zijn gelukkig aangenomen waardoor we in de toekomst meer woningen hebben die energie-neutraal zijn.