03 juni 2024

CDA is positief over voornemens woningbouw Bolkensteeg

Foto: Impressie vogelvlucht beoogde ontwikkeling voorzijde (Bron: CIER Architecten)

Op donderdag 23 mei heeft de gemeenteraad gesproken over het bestemmingsplan om woningbouw aan de Bolkensteeg 33-35 mogelijk te maken. Een ontwikkelaar wil hier 25 woningen realiseren. Het beoogde programma bestaat uit 25 koopappartementen verdeeld over een tweetal blokken. Het CDA is positief over het initiatief. Op 6 juni neemt de gemeenteraad een definitief besluit over het bestemmingsplan.

Nood is hoog
Er is grote behoefte aan de realisatie van woningen. De ligging van deze locatie, direct ontsloten aan de Bolkensteeg, maakt dat deze uitermate geschikt is voor de ontwikkeling van woningen. Daar komt bij dat het dicht bij het centrum en de voorzieningen wordt gerealiseerd. De vraag naar appartementen in en nabij het centrum is groot. Dat maakt deze ontwikkeling positief.

Goedkoop en middelduur
Het voornemen is om 25 koopappartementen te realiseren. Deze worden verdeeld over twee woonblokken. Hiervan zullen er in het totaal 12 goedkope en 10 middeldure woningen toegevoegd worden. Er is in Dongen een grote behoefte aan deze categorie woningen.

Positieve ontwikkeling
Het CDA heeft, bij monde van raadslid Jacques van der Aa, in de raadsvergadering aangegeven blij te zijn met deze voorgenomen ontwikkeling. Het CDA vindt dat het aansluit bij de behoefte die er momenteel is op de woningmarkt. Met name dat er gebouwd wordt in het goedkope en middeldure segment.

Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van dit artikel? Dan kunt u mailen naar [email protected] of appen naar 06 - 200 402 95.