15 december 2017

CDA verkiezingsprogramma 2018-2022

Het CDA is een brede volkspartij die zich inzet voor iedereen.

De gemeente Alkmaar is voor het CDA een gemeenschap van mensen die met elkaar samenleven. Voor een sterke samenleving zijn juiste verhoudingen tussen samenleving, markt en gemeentelijke overheid nodig. In die samenleving staan mensen centraal – betrokken inwoners die met elkaar samenleven, werken en bouwen aan een gemeenschap.

Waarden en tradities zijn belangrijk voor ons als individu en voor de samenleving. Veel mensen ervaren hun eigen leven als goed, maar maken zich zorgen over hoe wij met elkaar omgaan. Plezierige omgangsvormen op straat, respect voor de wet en onze democratische instituties. Iets over hebben voor de ander en niet altijd en overal het eigen belang voorop stellen: dat zijn waarden die in allerlei Nederlandse tradities – lokaal en nationaal – al generaties lang worden doorgegeven. Tradities ook die gevoed zijn door een lange geschiedenis van Nederland in de wereld. Een geschiedenis waarin velen uit Nederland over de wereld zijn verspreid, maar ook velen uit andere delen van de wereld hun thuis hebben gevonden in Nederland bijvoorbeeld in de gemeente Alkmaar.

Lees hier verder.