Motie (11 oktober 2022): ‘Onderzoek naar regionaal cameratoezicht’ (22M4)

• Algemene informatie

• Onderwerp: 10.a Motie CDA Regionaal cameratoezicht
    • Datum: dinsdag 11 oktober 2022
    • De motie werd ingediend door:
      • CDA
    • En ondersteund door de partij(en):
      • D66

De motie is aangenomen doordat 23 van de 23 (100%) aanwezige gemeenteraadsleden vóór stemden.

Motie (21 maart 2023): ‘Onderzoek jongerenwerk Zwijndrecht Rekenkamer’ (23M1)

• Algemene informatie

• Onderwerp: 7.b. Onderzoek jongerenwerk Zwijndrecht Rekenkamer (23G03))
    • Datum: dinsdag 21 maart 2023
    • De motie werd ingediend door:
      • CDA
    • En ondersteund door de partij(en):
      • D66

De motie is aangenomen doordat 26 van de 26 (100%) aanwezige gemeenteraadsleden vóór stemden.

• Resultaat motie

Er is vooruitgang geboekt in het verfijnen van meetbare resultaten voor het jongerenwerk (waarover de gemeenteraad van Zwijndrecht geïnformeerd is middels een brief aan de raad, daterende 5 september 2023) gericht op twee hoofdpijlers:

• het verduidelijken van de verwachtingen rondom de huidige capaciteit en methodische inbreng van het jongerenwerk; en

Recent heeft de gemeente Zwijndrecht overlegd met de organisatie Diverz over de huidige capaciteit van het jongerenwerk en de noodzaak voor verdere ontwikkeling. Er is vastgesteld dat er een tekort is aan ambulant jongerenwerk, dat belangrijk is voor het verhogen van het veiligheidsgevoel op straat en voor de specifieke aanpak van groepen jongeren die overlast veroorzaken. Als gevolg hiervan heeft de gemeente besloten om de inzet en middelen voor het jongerenwerk te vergroten, in lijn met aanbeveling 3 uit het rekenkamerrapport. In samenwerking met Diverz wordt er nu gewerkt aan het definiëren van de gewenste resultaten van deze versterkte inzet van het jongerenwerk. De details hiervan worden op dit moment opgesteld en zullen worden opgenomen in de toekenningsbeschikking voor de subsidie. Diverz zet zich in het bijzonder in voor het verbeteren van de professionele vaardigheden van de jongerenwerkers en past methodische benaderingen toe bij het aanpakken van problemen met overlastgevende jongerengroepen.

• het verhelderen van streefdoelen met bijbehorende indicatoren.

De resultaten en effecten van het jongerenwerk zijn nog niet volledig uitgekristalliseerd, daar waar streefdoelen vooralsnog ontbreken. Op dit moment vindt daarom een evaluatie en verfijning van de huidige resultaat- en effectindicatoren plaats, gebaseerd op de doorontwikkeling van de rol en inzet van het jongerenwerk. Een belangrijk uitgangspunt is dat kwantitatieve gegevens niet als enige waarheid beschouwd dienen te worden, maar dat kwalitatieve input en duiding ook van belang is. De afspraken met Diverz vertalen we in de subsidiebeschikking van 2024. De resultaten van de inzet worden dan in 2025 zichtbaar in de verantwoording.

Het college beschouwt de motie als voldoende beantwoord en afgehandeld.

Motie (23 januari 2024): ‘Laadpalen VPA’ (23M22)

Algemene informatie

• Onderwerp: 7.e Beleid laadinfrastructuur elektrische voertuigen Gemeente Zwijndrecht (2023-0138185)
  • Datum: 23 januari 2024

Doel/dictum motie

Middels deze motie riep de raad het college op om:

• Uiterlijk Q2 met een uitgewerkt plan te komen met kaders waarbinnen een pilot met VPA wel toegestaan zou kunnen worden, rekening houdend met ruimtelijke kaders om verrommeling van het straatbeeld te voorkomen.

De motie werd ingediend door:

• D66

De motie is aangenomen doordat 21 van de 21 (100%) aanwezige gemeenteraadsleden vóór stemden.

Meer informatie over de inhoud van de motie is hier online te vinden.

Meer informatie over de stemming omtrent de motie is hier online te vinden via de besluitenlijst gemeenteraad 23 januari 2024.

Resultaat motie

Er heeft nog geen verdere opvolging van de motie plaatsgevonden.