06 februari 2013

Artikel Raymond Gradus en Hubert Beusmans

In het artikel wordt uiteen gezet welke maatregelen de Nederlandse overheid heeft genomen in reactie op de financiële crisis. In gegaan wordt op de verschillende fiscale maatregelen, die sinds 2008 zijn genomen door achtereenvolgende kabinetten.  De in deze verschillende akkoorden afgesproken maatregelen worden besproken. Deze worden afgezet tegen de publieke opinie en het debat over inflatie zoals gevoerd in Duitsland en Nederland. In het artikel pleiten we ervoor dat Nederland door de publieke financiën op orde te brengen inzet op stabiliteit op de lange termijn en vertrouwenwekkende hervormingen op de arbeidsmarkt, binnen de zorg en op de huizenmarkt.

Bekijk hier de totale publicatie: M. Schäfer (ed.), Perspectives for a common stability culture. Konrad Adenauer Stiftung: Berlin