30 mei 2011

28 juni - Symposium 'Populisme in de polder' met Maxime Verhagen

Het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA organiseerde samen met het Centre for European Studies (CES) op dinsdag 28 juni 2011, in de Nieuwe of Littéraire Sociëteit De Witte in Den Haag, een symposium rond het recent verschenen nummer van Christen Democratische Verkenningen (CDV) ‘Populisme in de polder’.

Tijdens het symposium werd gesproken over het ontstaan van populisme en over het christendemocratisch antwoord op de opkomst van het populisme.

Vicepremier Maxime Verhagen en NRC-columnist Bas Heijne hebben een inleiding gehouden. VU-filosoof Govert Buijs, Bas Heijne en fractievoorzitter van het CDA in de Tweede Kamer Sybrand van Haersma Buma hebben aan het discussiepanel deelgenomen.

Het CDV-nummer is te bestellen bij Uitgeverij Boom, tel.: 0522-237555, e-mail: [email protected]. Op cdv.boomtijdschriften.nl vindt u meer informatie over een abonnement op CDV.