10 oktober 2013

Geslaagd symposium over decentralisatie

Tijdens het symposium werd duidelijk dat er nog veel vragen liggen met betrekking tot de decentralisatie van de jeugdzorg, AWBZ en Wajong en dat de invoeringsdatum van 2015 heel ambitieus is. Professor Maarten Allers (COELO) opende met een presentatie over decentralisatie van het sociale domein in combinatie met bezuinigingen en de druk die dit geeft bij gemeenten. Kees-Jan de Vet (VNG) en Edo Haan (wethouder in Zoetermeer) reageerden in een co-referaat op het verhaal van Allers. Vervolgens kreeg de zaal de gelegenheid vragen te stellen aan de drie sprekers.

De  teksten van de sprekers worden momenteel uitgewerkt waarna zij via deze website beschikbaar worden gesteld.

Bekijk ook de foto's van de avond op onze facebookpagina: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.520560084692307.1073741830.128093350605651&type=1