04 januari 2011

Oud-premier Balkenende neemt CDV-nummer ‘De Balkenende-Balans’ in ontvangst

Onlangs heeft Jan Peter Balkenende het winternummer van Christen Democratische Verkenningen, het kwartaalblad van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA, in ontvangst genomen. In dit blad wordt de balans opgemaakt van vier kabinetten-Balkenende.
Op de foto wordt het blad overhandigd door Raymond Gradus, directeur van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA, en Pieter Jan Dijkman, hoofdredacteur van CDV. Balkenende toonde zich ingenomen met dit nummer; het biedt volgens hem een ‘genuanceerde en evenwichtige analyse’ van de resultaten van de kabinetten-Balkenende.

Het CDV-nummer, met als titel ‘De Balkenende-balans’, is in vier delen opgebouwd. In het eerste deel wordt een tijdsbeeld van Nederland in het eerste decennium van de 21e eeuw geschetst. Ook blikt Jan Peter Balkenende in een interview terug op zijn kabinetten. In het tweede deel staan de ideologische beginselen achter de sociaal-economische en maatschappelijke hervormingsagenda van de kabinetten-Balkenende centraal. Het derde deel staat geheel in het teken van de evaluatie van het daadwerkelijk gevoerde beleid. De beleidsterreinen die achtereenvolgens aan de orde komen zijn integratie en migratie, buitenland, duurzaamheid, sociale zekerheid, zorg, innovatie en fiscaal beleid. In het vierde deel blikken twee ministers en een staatssecretaris terug die in de Balkenende-jaren uitvoering hebben gegeven aan de hervormingsagenda.

Hier treft u een pdf-bestand van de inhoudsopgave aan. Het CDV-nummer  ‘De Balkenende-balans’ is voor 18,75 euro te bestellen via [email protected]. Bel 0522 237 555 of e-mail [email protected] voor een abonnement of kennismakingsnummer van Christen Democratische Verkenningen. Nadere informatie is eveneens verkrijgbaar bij Sandra Nieberg, officemanager WI, telefoon: 070-3424874.