02 september 2011

Ruud Lubbers spreekt bij symposium WI

Het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA organiseert tijdens het openbare deel van de Stichtingsraad op donderdag 6 oktober a.s. vanaf 19.00 uur een symposium in Amsterdam:  “De Europese financiële crisis: hoe herstellen we het vertrouwen?”

De Europese Unie, die ons veel voorspoed en welvaart heeft gebracht, staat door de schuldencrisis onder grote druk. Volgens sommigen is de EU en in haar kielzog de euro in de afgelopen maanden zelfs door het oog van de naald gekropen. De zoektocht naar een nieuwe economische stabiliteit is echter ondenkbaar zonder  een heldere en consistente politiek. Maar waaruit moet het politieke antwoord op de Europese schuldencrisis dan bestaan? Hoe herstellen we het vertrouwen in de financiële markten? En, hoe kan de politiek geloofwaardig daadkracht verbinden aan draagvlak? Voormalig minister-president en betrokkene bij het Verdrag van Maastricht Ruud Lubbers zal een lezing houden over dit thema. Vervolgens zullen hoogleraar Financiële Markten Arnoud Boot en CDA Europarlementariër Wim van de Camp reageren met een co-referaat.

Het symposium zal plaatsvinden in het auditorium van de Duisenberg School of Finance, Gustav Mahlerplein 117, 1082 MS in Amsterdam aan de ZuidAs. Dit auditorium ligt op loopafstand van station Amsterdam Zuid. Er zijn 125 plaatsen beschikbaar. Vanaf 19.00  uur heten wij u welkom met koffie en thee. Het symposium wordt rond 21.15 uur met een drankje afgesloten. Deelname is gratis. Een programma en routebeschrijving zijn bijgevoegd.

Er zijn geen plaatsen meer beschikbaar. U kunt zich niet meer aanmelden. Indien u op de reservelijst wilt kunt u contact opnemen met M. Kamps via 0703424874.

Uitnodigingsbrief

Routebeschrijving en plattegrond