01 oktober 2024

CDA blij dat bushalte Thorbeckelaan Sliedrecht blijft

Het CDA Zuid-Holland is blij met het nieuws dat de provincie haar plan om de bushalte Thorbeckelaan te verplaatsen niet doorzet. Afgelopen mei riep het CDA in schriftelijke vragen aan Gedeputeerde Staten op tot verbetering van het plan omdat er nogal wat bezwaren waren geuit door omwonenden en winkeliers. De gevolgen van een eventuele verplaatsing voor omwonenden en winkeliers leken niet goed te zijn onderzocht. Ook werd gevreesd voor stremming van het reguliere verkeer en hulpdiensten.

Na een aantal maanden van intensief overleg tussen de gemeente Sliedrecht en de provincie Zuid-Holland, waarbij het belang van de bushalte voor de leefbaarheid van de buurt en winkelgebied steeds is benadrukt, heeft de provincie besloten de voorgenomen verplaatsing te schrappen. Volgens woordvoerder Dagmar van den Herik is dit goed nieuws:  “In onze schriftelijke vragen maakten wij ons vooral zorgen over het gebrek aan overleg met de direct betrokkenen en de gemeente Sliedrecht. Er is de afgelopen tijd goed geluisterd naar de bezwaren met dit als resultaat.”

De provincie Zuid-Holland is opdrachtgever van het openbaar vervoer in onder andere de regio Drechtsteden. Om de doorstroming van de bussen van Qbuzz in Sliedrecht te verbeteren wordt binnenkort niet meer via het Winklerplein gereden maar blijft de huidige halte aan de Thorbeckelaan dus wel behouden.

Lees hier ons eerdere bericht over verplaatsing van de bushalte.