Wat vinden wij belangrijk?

Boeren zijn cruciaal voor zo veel meer dan alleen voedselproductie. De grondgebonden landbouw draagt bij uitstek bij aan beheer en behoud van onze karakteristieke polders. Daarnaast is de zorg voor landschap en natuur verbonden met het landbouwbedrijf en stellen veel boeren hun daken beschikbaar voor zonnepanelen om zo mee te werken aan de energietransitie. Zonder de uitdagingen te ontkennen wil het CDA een hoopvol toekomstperspectief bieden aan de boeren in ZuidHolland. Hierin wordt goed geluisterd naar zorgen en behoeften uit de verschillende landelijke gebieden, of dit nu gaat om energieprijzen in de Westlandse glastuinbouw of bestaanszekerheid van een melkveehouder in Molenlanden. We gaan samen aan de slag voor de toekomst van het landelijk gebied.

CDA Zuid-Holland

Tea Both-Verhoeven

Woordvoerder natuur, landbouw & fauna

Natuur in Zuid-Holland

Zien we in Zuid-Holland de gevolgen van stikstofuitstoot en andere stoffen terug in de natuur?
Bekijk deze video om meer te weten hoe het staat met het landelijk gebied in onze dichtbevolkte provincie.

Gebiedsgerichte aanpak

Hoe werk je aan het verbeteren van de natuur in een grote en diverse provincie als Zuid-Holland?
Bekijk deze video om meer te weten over de drie Zuid-Hollandse kerngebieden.

Werken in landelijk gebied

Boerenbedrijven en natuur: gaat dat samen?
Bekijk deze video om meer te weten over hoe we biodiversiteit en kringlooplandbouw stimuleren.

Wonen in landelijk gebied

In het landelijk gebied is toch voldoende ruimte om woningen erbij te bouwen? Of is dat toch niet zo gemakkelijk?
Bekijk hier de video om meer te weten over het leefbaar houden van kleine kernen.

Sport & recreatie

Wist je dat je in Zuid-Holland volop kunt wandelen, fietsen en watersporten? En dat de provincie meebetaalt aan recreatiegebieden?
Bekijk deze video om meer te weten over recreatie in het landelijk gebied.

Nieuwsberichten over landelijk gebied