Wat vinden wij belangrijk?

De economie van de toekomst is duurzaam, schoon en stabiel. De oorlog in Oost-Europa, stijgende (gas)prijzen, de klimaatverandering en materiaalschaarste vragen om een transitie naar een duurzame en circulaire economie. Die economie in Zuid-Holland is innovatief, weerbaar en duurzaam. We hebben afgesproken uiterlijk in 2050 volledig duurzaam te zijn. Onze economie moet dan circulair zijn ingericht, waarbij er steeds meer aandacht is voor schone en hernieuwbare bronnen. De Rotterdamse haven speelt in deze transitie een belangrijke rol.

De Zuid-Hollandse economie

Hoe staat de Zuid-Hollandse economie ervoor? Met Rotterdam als een van de grootste havens ter wereld en met alles wat aan tuinbouw is gerelateerd doen we het toch goed?
Bekijk deze video om meer te weten over de opgaven waar we voor staan.

Van lineair naar circulair

Wat is lineair? En wat is een circulaire economie?
Bekijk deze video om meer te weten over deze transitie.

De vier pijlers

Hoe pak je dat aan? Een overgang naar een volledig circulaire economie?
Bekijk deze video om meer te weten over de samenwerking met andere partijen om dit doel te bereiken.

Energie & digitalisering

En hoe blijven we digitaal bereikbaar? En online veilig?
Bekijk hier de video om meer te weten over de verbindende rol van de provincie bij de samenwerking tussen gemeenten en telecombedrijven.