16 oktober 2024

CDA wil viaduct Valkenburg koppelen aan busbaanproject

Als het aan het CDA Zuid-Holland ligt wordt de overkluizing over de N206, die het dorp Valkenburg gaat verbinden met de nieuwe wijk Valkenhorst, meegenomen in het provinciale busbaanproject R-net. Het CDA was tijdens de Provinciale Statenvergadering van 11 oktober mede-indiener van een motie die de gemeente Katwijk opriep hierover in gesprek te gaan met de provincie. De motie werd unaniem aangenomen.

Door deze overkluizing mee te nemen in het provinciaal project R-net busbaan Leiden-Katwijk wordt ervoor gezorgd dat de overlast voor omwonenden en gebruikers met vele maanden zal worden bekort. Ook kunnen op deze wijze kosten voor de gemeente, en daarmee de belastingbetaler, worden bespaard.

Ook het CDA Katwijk is voorstander van het koppelen van de overkluizing aan het project van de busbaan. Mede namens het CDA werd tijdens de raadsvergadering van 15 oktober hiertoe een motie ingediend die vrijwel unaniem door de raad werd aangenomen.

(foto: beeldbank provincie Zuid-Holland)